Auri Hørecenter

Resumé

Klagen angik en reklame for Auri Hørecenter sendt på TV 2 i januar 2009.

Klager anførte fire udsagn fra reklamen, som klager mente gjorde reklamen vildledende: ” Vores apparater er gennemtestede”, Blandt de bedste på markedet”, ”Som landets største kan vi købe billigere ind” og ”Ingen egenbetaling, fri service og justering – uanset apparat”.

Radio- og tv-nævnet besluttede efter en samlet vurdering af klagesagens omstændigheder og forløb ikke at træffe afgørelse i den konkrete sag.

Nævnet lagde vægt på sagens alder, det forhold, at reklamen ikke senere er genudsendt, at klager har frafaldet klagen, og sagens betydning i øvrigt, herunder at der ikke er modsatrettede hensyn, der nødvendiggør en afgørelse. 

 

AFGØRELSEN MED DEN FULDE BESKRIVELSE

Dialogboksen begynder her. Du kan lukke boksen ved at trykke Accepter cookies knappen eller Enter. Knappen er det sidste element i boksen.

Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.

På slks.dk anvender vi cookies. Cookies er i mange tilfælde nødvendige for at få en hjemmeside til at fungere. Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, samle statistik og huske dine indstillinger. Ved at klikke på "Accepter cookies" godkender du dette.

(dialogboks slutter)