Regnskab, Pulje A
Bemærk, at regnskaber for tilskud givet før den 14. oktober 2024 og før aflægges efter rammerne af bekendtgørelse nr. 986 af 27. juni 2023 om tilskud til fremme af debat og oplysning i Danmark om Europa (A, B og C)
Senest 15. marts hvert år skal organisationer, der har modtaget tilskud fra Pulje A, indsende regnskab for og rapport over de afsluttede aktiviteter i året forinden.
Der er særlige krav om, hvad regnskabet skal indeholde samt, hvordan det opstilles. Nævnets anvisninger hertil kan findes i bevillingsbrevet og aflægges i forhold til det godkendte årsbudget. I kan finde mere information om reglerne i bekendtgørelsens kapitel 5 om regnskab og revision.
Hvordan indsendes regnskab og rapport?
De udfyldte skemaer og øvrigt materiale sendes til Europa-Nævnets sekretariat via Tilskudsportalen.
Skemaerne og andet nødvendig materiale findes på denne side.
Regnskabet skal være revideret af en statsautoriseret eller registreret revisor.
Jf. § 15, stk. 6 i bekendtgørelsen indsendes en underskrevet ledelseserklæring om, at I stadig opfylder betingelserne for tilskuddet. Erklæringen skal underskrives af jeres ledelse og af revisor.
Følgende filer skal vedhæftes e-mailen:
- Udfyldt og underskrevet skema til afrapportering (både i en underskrevet version og i Word-format)
- Udfyldt og underskrevet skema til regnskabsaflæggelse
- Underskrevet ledelseserklæring
- Eventuelt udarbejdet materiale i aktivitetsprogrammet i form af links, indscannet i PDF-format eller som skærmbillede
Tilskudsmodtager afgør selv, i hvilket format de underskrevne versioner af skemaerne til afrapportering og regnskabsaflæggelse, indsendes.
Vigtigt: Da rapporterne offentliggøres skal rapportskemaet indsendes i Word-format. Sådan sikrer vi, at rapporterne er tilgængelige for alle.
Kontakt
Bekendtgørelse
Ansøgere til Pulje A søger tilskud inden for rammerne af bekendtgørelse nr. 986 af 27. juni 2023 om tilskud til fremme af debat og oplysning i Danmark om Europa (A, B og C)