Media Literacy


 

Årlig pulje, der støtter internationale samarbejdsprojekter med fokus på kritisk medieforståelse.

Næste ansøgningsfrist

Forår 2025 (forventet)

Puljen Media Literacy støtter innovative, grænseoverskridende initiativer inden for kritisk medieforståelse. Målet er at fremme vidensdeling og udveksling af politikker og praksisser inden for medieforståelse på tværs af Europa.

Puljen har til formål at styrke den kritiske medieforståelse blandt borgere i Europa og hjælpe dem opbygge færdigheder, så de kan begå sig i en medialiseret verden, hvor misinformation har gode kår.

  • Organisationer, virksomheder, institutioner mv., der har en juridisk eksistens, herunder profit- og non-profitorganisationer, offentlige myndigheder (nationalt, regionalt eller lokalt), internationale organisationer, universiteter, uddannelsesinstitutioner, medieorganisationer og teknologileverandører
  • Ansøger skal være et konsortium bestående af mindst tre organisationer fra hvert sit Creative Europe-land. Det vil sige lande i EU samt lande på denne liste
  • Enkeltpersoner kan ikke søge puljen.

Puljen er åben én gang om året – typisk med puljeåbning i 4. kvartal og ansøgningsfrist i 1. kvartal af det næste år.

Puljen åbner som regel ca. tre måneder inden ansøgningsfristen.

Hold øje med vores kanaler og hjemmeside for at se, hvornår puljen åbner

SE ÅBNE PULJER: Se de støttepuljer, der er åbne nu

Når puljen åbner, offentliggør Europa-Kommissionen en puljebeskrivelse. Den beskriver alle krav og vilkår for puljen.

Krav og vilkår kan ændre sig fra år til år. Det er derfor vigtigt, at du læser puljebeskrivelsen grundigt.

Hvis du vil være på forkant, kan du orientere dig i tidligere puljebeskrivelser. Men husk, at der kan være væsentlige ændringer fra år til år. Derfor skal du altid bruge den aktuelle puljebeskrivelse, når du får adgang til den.