Sådan ansøger du

Du kan indsende din ansøgning på fire måder:

1. Ansøg som privatperson i Tilskudsportalen

Søger du en af vores puljer i Tilskudsportalen som privatperson, logger du på med dit personlige MitID eller NemID.

Læs mere i vores FAQ

Hvis du er dansker bosiddende i udlandet, men ikke har en Nemkonto, skal du i stedet have et brugerlogin. Se Punkt 3 nedenfor.

Læs om NemID på nemid.nu

2. Ansøg som virksomhed, forening, el. lign. i Tilskudsportalen

Ansøger du en pulje på vegne af en virksomhed, institution, forening eller lignende, logger du på med en medarbejdersignatur knyttet hertil.

Du kan ikke benytte dit personlige MitID eller NemID eller en medarbejdersignatur knyttet til en anden virksomhed.  

Som enkeltmandsvirksomhed logger du også på med medarbejdersignatur knyttet til din virksomhed. Det er endnu ikke muligt at anvende dit personlige MitID eller NemID.

Læs mere i vores FAQ

Husk at bestille medarbejdersignaturen i god tid.

Læs mere og bestil en signatur på medarbejdersignatur.dk

3. Ansøg som udenlandsk bruger i Tilskudsportalen

Er du udenlandsk statsborger uden et dansk MitID eller NemID, dansker bosiddende i udlandet uden en Nemkonto, eller medarbejder ved enten en dansk repræsentation i udlandet eller Det Danske Kulturinstitut i udlandet kan du bestille et brugerlogin til Tilskudsportalen.

Det kan tage op til tre hverdage, før du modtager det.

Læs mere og bestil login

4. Alternativ til Tilskudsportalen

Har du ikke mulighed for at ansøge via Tilskudsportalen, fx hvis du ikke har anskaffet medarbejdersignatur i tide, kan du indsende din ansøgning her.

Vi anbefaler, at du efterfølgende får anskaffet NemID/MitID/medarbejdersignatur, da du derved nemt kan administrere og få det fulde overblik over dine ansøgninger og tilskud i Tilskudsportalen.

Hvad skal ansøgningen indeholde?

Du skal følge ansøgningsvejledningen på den pulje, du ønsker at ansøge og vedhæfte de relevante bilag.  

Vær opmærksom på at de forhold, som er oplyst i ansøgningsvejledningen, er gældende for din ansøgning, så læs gerne vejledningen grundigt.

Hvornår får du svar?

Du kan på puljesiden se hvornår du får svar.

Hvis du efter ansøgningstidspunktet anskaffer dig NemID/MitID/medarbejdersignatur, er det vigtigt, at du informerer os herom via kontakt-knappen på den pulje, du har ansøgt. Så kan vi sørge for, at du kan anvende Tilskudsportalen og dermed nemt få det fulde overblik over dine ansøgninger.

Hvis du ikke har NemID/MitID/medarbejdersignatur, modtager du svar direkte på den e-mailadresse, du opgav, da du indsendte din ansøgning.

Når du har indsendt ansøgningen

Når du har indsendt din ansøgning kan du downloade en kvittering og din indsendte ansøgning.

Har du brug for at kontakte en sagsbehandler, skal du skrive via kontakt-knappen på den pulje du søgte.

Når du skal afrapportere

Hvis du efter ansøgningstidspunktet anskaffer dig NemID/MitID/medarbejdersignatur, er det vigtigt, at du informerer os herom via kontakt-knappen på den pulje du har ansøgt. Så kan vi sørge for, at du kan anvende Tilskudsportalen, når du skal afrapportere.

Har du endnu ikke et NemID/MitID/medarbejdersignatur, kan du afrapportere via afrapporteringsskemaerne på slks.dk eller kunst.dk.

Opdateret 22. februar 2023

Gå til Tilskudsportalen

- hvis du har oprettet en ansøgning eller har du en tilskudssag i Tilskudsportalen, som du vil tilgå.
Login