Sådan ansøger du

Du kan indsende din ansøgning på fire måder:

1. Ansøg som privatperson i Tilskudsportalen

Søger du en af vores puljer i Tilskudsportalen som privatperson, logger du på med dit personlige MitID.

Læs mere i vores FAQ

Hvis du er dansker bosiddende i udlandet, men ikke har en Nemkonto, skal du i stedet have et brugerlogin. Se Punkt 3 nedenfor.

Læs om MitID på mitid.dk

2. Ansøg som virksomhed, forening, el. lign. i Tilskudsportalen

Du skal tjekke med din arbejdsgiver, om du skal anvende MitID Privat, MitID Erhverv, eller MitID IdP til at logge på Tilskudsportalen.

Hvis du får tilddelt et tilskud, bliver det udbetalt til den NemKonto, der er tilknyttet CVR-nummeret.

Læs om MitID på mitid-erhverv.dk

Læs mere i vores FAQ

Husk at bestille MitID erhverv i god tid.

3. Ansøg som udenlandsk bruger i Tilskudsportalen

Er du udenlandsk statsborger uden et dansk MitID, dansker bosiddende i udlandet uden en Nemkonto, eller medarbejder ved enten en dansk repræsentation i udlandet eller Det Danske Kulturinstitut i udlandet kan du bestille et brugerlogin til Tilskudsportalen.

Det kan tage op til tre hverdage, før du modtager det.

Læs mere og bestil login

4. Alternativ til Tilskudsportalen

Har du ikke mulighed for at ansøge via Tilskudsportalen, for eksempel hvis du ikke har MitID, kan du indsende din ansøgning via en blanket.

Vi anbefaler, at du ansøger med MitID, da du derved nemt kan administrere og få det fulde overblik over dine ansøgninger og tilskud i Tilskudsportalen.

For ansøgere til puljer, der er omfattet af krav om digital selvbetjening, kan blanketten ikke anvendes, med mindre du er fritaget for Digital Post eller grundet særlige forhold ikke kan anvende den digitale selvbetjeningsløsning.

Blanket til ansøgere uden MitID/Erhverv

Hvad skal ansøgningen indeholde?

Du skal følge ansøgningsvejledningen på den pulje, du ønsker at ansøge og vedhæfte de relevante bilag.  

Vær opmærksom på at de forhold, som er oplyst i ansøgningsvejledningen, er gældende for din ansøgning, så læs gerne vejledningen grundigt.

Hvornår får du svar?

Du kan på puljesiden se hvornår du får svar.

Hvis du efter ansøgningstidspunktet anskaffer dig MitID, er det vigtigt, at du informerer os herom via kontakt-knappen på den pulje, du har ansøgt. Så kan vi sørge for, at du kan anvende Tilskudsportalen og dermed nemt få det fulde overblik over dine ansøgninger.

Hvis du ikke har MitID modtager du svar direkte på den e-mailadresse, du opgav, da du indsendte din ansøgning.

Når du har indsendt ansøgningen

Når du har indsendt din ansøgning kan du downloade en kvittering og din indsendte ansøgning.

Har du brug for at kontakte en sagsbehandler, skal du skrive via kontakt-knappen på den pulje du søgte.

Når du skal afrapportere

Hvis du efter ansøgningstidspunktet anskaffer dig MitID, er det vigtigt, at du informerer os herom via kontakt-knappen på den pulje du har ansøgt. Så kan vi sørge for, at du kan anvende Tilskudsportalen, når du skal afrapportere.

Har du endnu ikke et MitID, kan du afrapportere via afrapporteringsskemaerne på slks.dk eller kunst.dk.

Opdateret 15. marts 2024

Gå til Tilskudsportalen

- hvis du har oprettet en ansøgning eller har du en tilskudssag i Tilskudsportalen, som du vil tilgå.
Login