Sådan ansøger du
1. Ansøg som privatperson i Tilskudsportalen
Søger du en af vores puljer i Tilskudsportalen som privatperson, logger du på med dit personlige MitID eller NemID.
Hvis du er dansker bosiddende i udlandet, men ikke har en Nemkonto, skal du i stedet have et brugerlogin. Se Punkt 3 nedenfor.
2. Ansøg som virksomhed, forening, el. lign. i Tilskudsportalen
Ansøger du på vegne af en virksomhed, forening eller institution (med CVR-nummer), logger du ind på Tilskudsportalen og ansøger med NemID Medarbejdersignatur indtil den 31. oktober 2023. Logger du ind med MitID, skal du tjekke med din arbejdsgiver, om du skal anvende MitID Privat, MitID Erhverv, eller MitID IdP til at logge på Tilskudsportalen.
Hvis du får tilddelt et tilskud, bliver det udbetalt til den NemKonto, der er tilknyttet CVR-nummeret.
Læs om MitID på mitid-erhverv.dk
Læs om NemID Medarbejdersignatur
Husk at bestille medarbejdersignaturen i god tid.
Læs mere og bestil en signatur på medarbejdersignatur.dk
3. Ansøg som udenlandsk bruger i Tilskudsportalen
Er du udenlandsk statsborger uden et dansk MitID eller NemID, dansker bosiddende i udlandet uden en Nemkonto, eller medarbejder ved enten en dansk repræsentation i udlandet eller Det Danske Kulturinstitut i udlandet kan du bestille et brugerlogin til Tilskudsportalen.
Det kan tage op til tre hverdage, før du modtager det.
4. Alternativ til Tilskudsportalen
Har du ikke mulighed for at ansøge via Tilskudsportalen, fx hvis du ikke har anskaffet NemID medarbejdersignatur i tide, kan du indsende din ansøgning via en blanket.
Vi anbefaler, at du efterfølgende får anskaffet MitID/NemID, da du derved nemt kan administrere og få det fulde overblik over dine ansøgninger og tilskud i Tilskudsportalen.
Blanket til ansøgere uden NemID/MitID/medarbejdersignatur
Hvad skal ansøgningen indeholde?
Du skal følge ansøgningsvejledningen på den pulje, du ønsker at ansøge og vedhæfte de relevante bilag.
Vær opmærksom på at de forhold, som er oplyst i ansøgningsvejledningen, er gældende for din ansøgning, så læs gerne vejledningen grundigt.
Hvornår får du svar?
Du kan på puljesiden se hvornår du får svar.
Hvis du efter ansøgningstidspunktet anskaffer dig MitID/NemID, er det vigtigt, at du informerer os herom via kontakt-knappen på den pulje, du har ansøgt. Så kan vi sørge for, at du kan anvende Tilskudsportalen og dermed nemt få det fulde overblik over dine ansøgninger.
Hvis du ikke har MitID/NemID, modtager du svar direkte på den e-mailadresse, du opgav, da du indsendte din ansøgning.
Når du har indsendt ansøgningen
Når du har indsendt din ansøgning kan du downloade en kvittering og din indsendte ansøgning.
Har du brug for at kontakte en sagsbehandler, skal du skrive via kontakt-knappen på den pulje du søgte.
Når du skal afrapportere
Hvis du efter ansøgningstidspunktet anskaffer dig MitID/NemID, er det vigtigt, at du informerer os herom via kontakt-knappen på den pulje du har ansøgt. Så kan vi sørge for, at du kan anvende Tilskudsportalen, når du skal afrapportere.
Har du endnu ikke et MitID/NemID, kan du afrapportere via afrapporteringsskemaerne på slks.dk eller kunst.dk.