TV 2 morgenfladen

RESUMÉ

Der var blevet klaget over omfanget af reklametiden i TV 2’s morgenflade.

Radio- og tv-nævnet fandt, at der ikke forelå en overtrædelse af reglerne om reklametider på tv, da TV 2 kunne redegøre for, at den effektive reklamesendetid uden såkaldte sorte huller mellem reklameindslagene ikke overskred den tilladte sendetid i døgnet og per time. Nævnet var enige i, at der ved beregningen af omfanget af udsendte reklamer ikke skal medregnes logo og ophold (”sorte huller”) mellem reklameindslagene.

AFGØRELSEN MED DEN FULDE BESKRIVELSE (PDF-FORMAT)

Afgørelse om morgenfladen på TV 2

Dialogboksen begynder her. Du kan lukke boksen ved at trykke Accepter cookies knappen eller Enter. Knappen er det sidste element i boksen.

Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.

På slks.dk anvender vi cookies. Cookies er i mange tilfælde nødvendige for at få en hjemmeside til at fungere. Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, samle statistik og huske dine indstillinger. Ved at klikke på "Accepter cookies" godkender du dette.

(dialogboks slutter)