Homeshopping

RESUMÉ

Klagen omhandlede omfanget af reklamer på tv-kanalen 6’eren, under henvisning til, at der i en periode i februar 2009 blev udsendt programmet ”Homeshopping” i ca. en time hver morgen.

Radio- og tv-nævnet fandt, at der var tale om en alvorlig overtrædelse af reglerne om tv-reklamers omfang, fordi der i et stort omfang og gentagne gange var sket en overskridelse af de tolv tilladte minutter reklamer per time. Nævnet  bemærkede, at udsendelsen er et typisk tv-shopping program, som er omfattet af reglerne om tv-reklamers omfang.

Nævnet tog til efterretning, at stationen havde indstillet udsendelsen straks og begrundet overtrædelserne med en fejltolkning af reglerne

AFGØRELSEN MED DEN FULDE BESKRIVELSE (PDF-FORMAT)

Afgørelse om Homeshopping

Dialogboksen begynder her. Du kan lukke boksen ved at trykke Accepter cookies knappen eller Enter. Knappen er det sidste element i boksen.

Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.

På slks.dk anvender vi cookies. Cookies er i mange tilfælde nødvendige for at få en hjemmeside til at fungere. Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, samle statistik og huske dine indstillinger. Ved at klikke på "Accepter cookies" godkender du dette.

(dialogboks slutter)