Klage over reklameafbrydelser i forbindelse med visning af Hjem til Gården på TV 2

Resumé

Klagen vedrørte reklameafbrydelser i forbindelse med visningen af ”Hjem til Gården” på TV 2 sendt den 20. marts 2017.

Klager anførte, at placeringen af en reklameblok mellem ”Hjem til Gården – kapitel 1: Tilbage til rødderne” og ”Forårsvejret” efterfulgt af ”Hjem til Gården – kapitel 1, del 2: Tvekampen” udgjorde en overtrædelse af reglerne om, at reklamer kun må sendes i blokke, som skal placeres imellem programmerne, jf. § 73, stk. 1, i radio- og fjernsynsloven samt § 3, stk. 1, i reklamebekendtgørelsen.

Nævnet fandt ikke, at indsættelsen af reklameblok mellem ”Hjem til Gården – kapitel 1: Tilbage til rødderne” og ”Forårsvejret” efterfulgt af ”Hjem til Gården – kapitel 1, del 2: Tvekampen” var i strid med § 3, stk. 1, i reklamebekendtgørelsen og § 73, stk. 1, i lov om radio- og fjernsynsvirksomhed, jf. lovbekendtgørelse nr. 255 af 20. marts 2014.

Nævnet fandt ligeledes, at de indsatte sponsorkrediteringer før og efter ”Hjem til Gården – kapitel 1: Tilbage til rødderne” og ”Hjem til Gården – kapitel 1, del 2: Tvekampen” var indsat i overensstemmelse med § 26, stk. 1, i reklamebekendtgørelsen og § 80, stk. 1, i radio- og fjernsynsloven.

Dialogboksen begynder her. Du kan lukke boksen ved at trykke Accepter cookies knappen eller Enter. Knappen er det sidste element i boksen.

Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.

På slks.dk anvender vi cookies. Cookies er i mange tilfælde nødvendige for at få en hjemmeside til at fungere. Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, samle statistik og huske dine indstillinger. Ved at klikke på "Accepter cookies" godkender du dette.

(dialogboks slutter)