Reklamer i radio, tv og on demand

Foto: Colourbox
Foto af bølgende filmstrimmel i sort hvidt - ingen billeder på filmstrimlen

REGLERNE GÆLDER DANSKE MEDIEUDBYDERE

De regler, der gælder for reklamer, sponsering og produktplacering i Danmark omfatter kun udbydere, der er etableret i Danmark. Der er dog inden for EU en række bestemmelser, der gælder alle medlemslande.

Det er ikke afgørende, hvilket sprog, udsendelsen sendes på.

Det er Radio- og tv-nævnet, der behandler klager over reklamer, sponsering og produktplacering.

En udbyder, der sender dansksproget indhold til Danmark, men som er etableret i et andet land, er ikke omfattet af de danske reklameregler. Radio- og tv-nævnet behandler derfor ikke sager, der vedrører disse udbydere.

Du kan via linkene i oversigten neden for finde yderligere information om, hvilke regler, der gælder, hvem der er omfattet af reglerne, finde klagevejledning og en fortegnelse over verserende og afgjorte reklamesager.

FIND MERE INFORMATION:

Kontakt

Vil du spørge os om noget? Her kan du henvende dig til Slots- og Kulturstyrelsen

Dialogboksen begynder her. Du kan lukke boksen ved at trykke Accepter cookies knappen eller Enter. Knappen er det sidste element i boksen.

Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.

På slks.dk anvender vi cookies. Cookies er i mange tilfælde nødvendige for at få en hjemmeside til at fungere. Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, samle statistik og huske dine indstillinger. Ved at klikke på "Accepter cookies" godkender du dette.

(dialogboks slutter)