Regler for reklamer i "Forbrugermagasinet" sendt på dk4

Resumé

Radio- og tv-nævnet behandlede af egen drift spørgsmålet om overtrædelse af reglerne om reklamers identifikation, placering og omfang i programrækken ”Forbrugermagasinet” sendt på dk4.

Programrækken ”Forbrugermagasinet” indeholdt præsentationer af virksomheder m.v. under angivelse af blandt andet hjemmesider, priser og lignende. I indledningen til programmerne var disse betegnet som ”information og reklame med omtanke”. Programmerne varede ca. 25 minutter ad gangen.

Radio- og tv-nævnet vurderede, at programmerne havde karakter af reklame.

På baggrund af programmernes længde og mangelfulde identifikation som reklame fandt Radio- og tv-nævnet, at der forelå gentange og alvorlige overtrædelser af reklamers identifikation, placering og omfang.

Dialogboksen begynder her. Du kan lukke boksen ved at trykke Accepter cookies knappen eller Enter. Knappen er det sidste element i boksen.

Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.

På slks.dk anvender vi cookies. Cookies er i mange tilfælde nødvendige for at få en hjemmeside til at fungere. Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, samle statistik og huske dine indstillinger. Ved at klikke på "Accepter cookies" godkender du dette.

(dialogboks slutter)