Elektroniske blanketter

Her kan du læse om de mest typiske problemer, du kan støde på, når du skal udfylde en elektronisk blanket, og om hvordan du kan løse dem.

Blanketten vises ikke ordentligt

Hvis blanketten ser underlig ud, f.eks. felter der står oven i hinanden eller knapper der "flagrer", skal du skifte browser til Firefox eller Chrome.

Indtastninger forsvinder

I nogle tilfælde kan du opleve problemer med internet-browseren Safari, der i standardindstilling kan give problemer med tredje-parts-cookies. Dette betyder, at det kan blive vanskeligt at komme videre i blanketten og at indtastede oplysninger bliver slettet. Oplever du problemer, så er det muligt at tillade 3.parts-cookies i Safari-browserens indstillinger. 

Du kan læse mere om, hvordan du kan ændre i din browsers indstillinger her.

En anden mulighed er at bruge browserne Firefox eller Chrome. Hvis du oplever fejlen, selvom du bruger en af de to anbefalede browsere, skal du kontakte den ansvarlige i Slots- og Kulturstyrelsen for det du ansøger eller afrapportere om. Kontaktoplysningerne finder du typisk i højre side af beskrivelsen af det ansøgte.

Automatisk for-udfyldt blanket

I nogle tilfælde hvor du skal søge eller afrapportere flere gange, vil du opleve at skemaet bliver for-udfyldt med oplysninger fra din tidligere ansøgning eller afrapportering. Dette kan undgås ved at du i browserens indstillinger sletter ”cookies” for denne hjemmeside. For en vejledning i dette lav en søgning på fx. Google på ”slet cookies [din browser]”.

Blanketten udløber efter 15 minutter

Vores elektroniske blanketter vil automatisk afslutte/lukke efter 15 minutter. Dette kan give problemer, hvis du er lang tid om at udfylde blanketten. 

Vi bestræber os på at have korte og nemt tilgængelige blanketter. Er der tale om en ansøgningsblanket, har du mulighed for at orientere dig i blanketten, inden du begynder at udfylde den, evt. i PDF-udgaven. Hav alle oplysninger og evt. bilag parat, når du går i gang med at udfylde blanketten.

Andet

Hvis der er fejl i konkrete blanketter eller du modtager uforståelige fejlmeddelelser, skal du kontakte den ansvarlige i Kulturstyrelsen for det du ansøger eller afrapportere om, så vi kan udbedre fejlen. Kontaktoplysningerne finder du typisk i højre side af beskrivelsen af det ansøgte.

Opdateret 31. oktober 2023