Indhold

Radio- og tv-nævnet behandler klager over reklamers – men ikke programmers – indhold med udgangspunkt i reglerne i kap. 11 i radio- og fjernsynsloven og kap. 3 i Bekendtgørelse om reklamer og sponsorering m.v. af programmer i radio, fjernsyn og on-demand audiovisuelle medietjenester samt indgåelse af partnerskaber, som du kan finde via linkene neden for.

Reglerne for reklamers indhold kan opdeles i 4 kategorier:

GENERELLE REGLER
Regler som gælder alle reklamer i radio, fjernsyn eller i on-demand audiovisuelle medietjenester.

SÆRLIGE REGLER FOR SPECIFIKKE PRODUKTER OG TJENESTEYDELSER
De specifikke produkter kan blandt andet være alkohol, tobaksprodukter, lægemidler og sundhedsydelser mm.

Særlige regler for politisk reklame
Det gælder bl.a. reklamer for arbejdsgiverorganisationer, fagforeninger, religiøse bevægelser, politiske partier, –bevægelser og –forsamlinger.

Særlige reklameregler for at beskytte mindreårige
Om de særlige hensyn, der skal vises i forhold til reklamer til mindreårige

Dialogboksen begynder her. Du kan lukke boksen ved at trykke Accepter cookies knappen eller Enter. Knappen er det sidste element i boksen.

Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.

På slks.dk anvender vi cookies. Cookies er i mange tilfælde nødvendige for at få en hjemmeside til at fungere. Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, samle statistik og huske dine indstillinger. Ved at klikke på "Accepter cookies" godkender du dette.

(dialogboks slutter)