Ulovlig sponsorering af Kina Ekspressen

Resumé

Sagen vedrørte programrækken ”Kina Ekspressen”, sendt på radio stationerne The Voice og Nova FM.

Radio- og tv-nævnet fandt, at den aftale, der var indgået mellem SBS Radio og sponsor, uundgåeligt medførte en ulovlig påvirkning af programmernes indhold fra sponsors side. Nævnet fandt desuden, at sponsors produkt og hjemmeside, GB Times, blev fremhævet ulovligt i programmerne. Endeligt levede sponsorkrediteringerne ikke levede op til kravene herom, bl.a. fordi lytteren ikke klart blev oplyst om, at der var tale om sponsorerede programmer.

Dialogboksen begynder her. Du kan lukke boksen ved at trykke Accepter cookies knappen eller Enter. Knappen er det sidste element i boksen.

Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.

På slks.dk anvender vi cookies. Cookies er i mange tilfælde nødvendige for at få en hjemmeside til at fungere. Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, samle statistik og huske dine indstillinger. Ved at klikke på "Accepter cookies" godkender du dette.

(dialogboks slutter)