Skjult reklame for Nyfortuna i TV-Avisen sendt på DR1

Resumé

Der var klaget over skjult reklame for Nyfortuna i et indslag i TV-avisen sendt den 22. februar 2013 på DR1. Indslaget omhandlede ”homeparties”, hvor en guldopkøber komme ri private hjem for at vurdere og købe såkaldt ”ekskæresteguld”.

Radio- og tv-nævnet fandt ikke, at indslaget indeholdt skjult reklame for virksomheden, fordi omtalen og visningen af Nyfortunas virksomhedsnavn og aktiviteter ikke gik ud over, hvad der var berettiget i forhold til indslagets redaktionelle indhold og formål.

Nævnet lagde herved bl.a. vægt på, at virksomheden Nyfortuna anvendtes til eksemplificering af et forbrugerfænomen, samt at arrangementerne og fænomenet omtales og belyses kritisk både fra speakerens side og en forbrugeradfærdsekspert. 

AFGØRELSEN MED DEN FULDE BESKRIVELSE

Dialogboksen begynder her. Du kan lukke boksen ved at trykke Accepter cookies knappen eller Enter. Knappen er det sidste element i boksen.

Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.

På slks.dk anvender vi cookies. Cookies er i mange tilfælde nødvendige for at få en hjemmeside til at fungere. Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, samle statistik og huske dine indstillinger. Ved at klikke på "Accepter cookies" godkender du dette.

(dialogboks slutter)