Reklame for Toyota sendt på TV 2

Resumé

Klagen angik en tv-reklame for Toyota. Klager gjorde gældende, at teksten nederst i billedet var for lille og blev vist i for kort tid.

Radio- og tv-nævnet fandt, at reklamen for Toyota er vildledende. Nævnet lagde ved sin afgørelse bl.a. vægt på, at reklamen ikke har den nødvendige balance mellem hovedbudskabet og begrænsningerne, samt de ekstraomkostninger, som gælder for det reklamerede tilbud. Nævnet udtalte således, at reklamen i tydeligere omfang end tilfældet er, bør oplyse om de ekstraomkostninger og begrænsninger, der er forbundet med tilbuddet.

AFGØRELSEN MED DEN FULDE BESKRIVELSE

Dialogboksen begynder her. Du kan lukke boksen ved at trykke Accepter cookies knappen eller Enter. Knappen er det sidste element i boksen.

Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.

På slks.dk anvender vi cookies. Cookies er i mange tilfælde nødvendige for at få en hjemmeside til at fungere. Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, samle statistik og huske dine indstillinger. Ved at klikke på "Accepter cookies" godkender du dette.

(dialogboks slutter)