Tour de France 2. etape 2009

Resumé

Klagen angik visning af crawler med odds med kildehenvisning til ”Danske Spil” i udsendelsen af 2. etape i Tour de France 2009 sendt på TV 2 d. 5. juli 2009. Klagen angik derudover overtrædelser af sponsoreringsreglerne i samme transmission.

Radio- og tv-nævnet fandt, at transmissionen ikke indeholder skjult reklame i strid med reglerne om reklame og sponsorering i sammenhæng med kildehenvisningerne, idet disse i udsendelsens konkrete udformning er neutrale og saglige.

Radio og tv-nævnet fandt i sammenhæng med de to konkurrencer, at reglerne om identificering af sponsorerede programmer var overtrådt, da konkurrencernes sponsorer ikke er krediteret i hverken starten eller slutningen af programmet.

I forbindelse med konkurrencen om en cykel sponsoreret af Ølfabrikken overtrædes reglerne om sponsorering endvidere, idet det ikke er tilladt at angive sponsors navn i udsendelsen.

AFGØRELSEN MED DEN FULDE BESKRIVELSE

Dialogboksen begynder her. Du kan lukke boksen ved at trykke Accepter cookies knappen eller Enter. Knappen er det sidste element i boksen.

Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.

På slks.dk anvender vi cookies. Cookies er i mange tilfælde nødvendige for at få en hjemmeside til at fungere. Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, samle statistik og huske dine indstillinger. Ved at klikke på "Accepter cookies" godkender du dette.

(dialogboks slutter)