SPAR papvin

RESUMÉ

Reklamen på TV 2 viser et fotografi med en opstilling af 2 glas rødvin, 2 forskellige kartoner vin samt SPARs logo og tekst om ugens vintilbud. Der klippes til reklamekampagnens signatur på knap 3 sekunder, hvori Bonnie og de to sønner på hhv. 4- og 7-årige sidder og ser fjernsyn foran et bord med  frugt, slik, chips og tre høje glas med en mørk drik. Alle tre er først meget koncentrerede, hvorefter de smilende løfter armene i jubel; ledsaget af lyden af publikums jubel under en fodboldkamp.

Radio- og tv-nævnet fandt efter en konkret vurdering, at reklamen var i strid med markedsføringslovens regler om god markedsføringsskik. Nævnet lagde ved sin vurdering blandt andet vægt på, at reklamen ifølge Forbrugerombudsmanden indeholdt "signaler, der næppe harmonerer med intentionerne om gode alkoholvaner, herunder at børn og unge ikke opmuntres til at drikke alkohol, fordi de forbinder familiehygge med alkohol." Nævnet fandt dog ikke reklamen i strid med reglerne om børns medvirken eller reklamer, der henvender sig til børn.

AFGØRELSEN MED DEN FULDE BESKRIVELSE (PDF-FORMAT)

Afgørelse om reklame for SPAR papvin på TV 2

Dialogboksen begynder her. Du kan lukke boksen ved at trykke Accepter cookies knappen eller Enter. Knappen er det sidste element i boksen.

Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.

På slks.dk anvender vi cookies. Cookies er i mange tilfælde nødvendige for at få en hjemmeside til at fungere. Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, samle statistik og huske dine indstillinger. Ved at klikke på "Accepter cookies" godkender du dette.

(dialogboks slutter)