Unges museumsbrug

Formålet med målgruppeundersøgelsen af museernes unge brugere og ikke-brugere er at bidrage til en professionalisering af formidlingen til unge ved at indhente viden om, hvad der begrunder unges valg og fravalg af museerne.

Det sker ved at belyse unges museumserfaring, deres kendskab og brug af museer lokalt, regionalt, nationalt og internationalt. Undersøgelsen analyserer desuden museernes tilgang til unge som målgruppe, deres er-faringer og ønsker med ungeprojekter, samt hvilke barrierer der kan være internt i museumsinstitutionen i forhold til arbejdet med unge museumsbrugere.

TITEL: Unges museumsbrug – En målgruppeundersøgelse af museernes unge brugere og ikke-brugere

UDGIVER: Kulturstyrelsen (2012).

ISBN: 978-87-91298-93-6

REDAKTION: Thyge Moos og Ida Brændholt Lundgaard, Kulturstyrelsen.

TEKST: Camilla Bjerre Damgård og Sebastien Bigandt, DAMVAD. Helle Jørgensen, Vinnie Nørskov og Ane Hejlskov Larsen, Center for Museologi, Aarhus Universitet.

Rapporten er udarbejdet af DAMVAD og Center for Museologi, Aarhus Universitet for Kulturstyrelsen. Undersøgelsen er gennemført i perioden februar 2011 til juni 2011.

Download Unges museumsbrug

Siden er sidst opdateret: 29.01.2016


Dialogboksen begynder her. Du kan lukke boksen ved at trykke Accepter cookies knappen eller Enter. Knappen er det sidste element i boksen.

Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.

”På slks.dk anvender vi cookies. Cookies er i mange tilfælde nødvendige for at få en hjemmeside til at fungere. Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, samle statistik og huske dine indstillinger. Ved at klikke på "Accepter cookies" godkender du dette.
Du kan sige nej tak ved at klikke her.

Læs mere om Slots- og Kulturstyrelsens cookiepolitik

(dialogboks slutter)