Meld en regel

Regeringen ønsker at skabe en bedre og mere sammenhængende offentlig sektor, som leverer velfærd af høj kvalitet til både borgere og virksomheder.

En af måderne at løfte kvaliteten på er ved at give medarbejderne i det offentlige mere tid til deres kerneopgaver. Derfor skal vi blandt andet se kritisk på eksisterende regler, og krav til processer og  dokumentation. Er der noget, som eventuelt kan gøres enklere eller fjernes, så medarbejderne slipper for at bruge tid på unødvendige krav og registreringer og i højere grad kan bruge deres faglighed? 

Hvis det skal lykkes at give medarbejderne større frihed og mere plads til at bruge deres faglighed, skal der en fælles indsats til. Derfor vil regeringen inddrage både borgere, virksomheder og organisationer i arbejdet med at gøre regler og processer mere enkle.

Initiativet "Meld En Regel" gør det nemt at indlevere forslag til regler og dokumentationskrav, der med fordel kan ændres eller helt afskaffes.  

Alle saglige forslag til, hvordan regler kan forenkles, vil blive behandlet seriøst. Og hvis det vurderes muligt og fornuftigt, vil regeringen tage initiativ til at gennemføre forslagene.

Dit bidrag vil som udgangspunkt være underlagt retten til aktindsigt.

Indsend forslag til regelforenkling

Du kan fremsende forslag på en af de to følgende måder:

  1. Udfyld formularen nedenfor og afslut med at trykke "Send forslag"
    Eller:
  2. Send en mail og eventuelle filer vedhæftet til meldenregel@remove-this.kum.dk
Siden er sidst opdateret: 31.10.2017


Dialogboksen begynder her. Du kan lukke boksen ved at trykke Accepter cookies knappen eller Enter. Knappen er det sidste element i boksen.

Vores cookies samler ikke på personoplysninger

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, samle statistik og huske dine indstillinger. Ved at klikke på "Accepter cookies" godkender du dette. Du kan sige nej tak ved at klikke her.

Læs mere om cookies: Cookie- og privatlivspolitik

(dialogboks slutter)