NY RAPPORT: DE INTERNATIONALE AKTØRERS BETYDNING FOR DET DANSKE MEDIEMARKED

Rapporten: "Globaliseringen af den danske mediebranche: De internationale aktørers betydning for det danske mediemarked, medieudbyderne og medieudbuddet" er nu offentliggjort og kan findes og downloades via linket nedenfor. Rapporten blev præsenteret og debatteret den 13. september 2017 på en konference i Eigtveds Pakhus.

 

FIND OG DOWNLOAD RAPPORTEN HER

 

FIND BILLEDER OG VIDEO FRA KONFERENCEN HER

Mediernes udvikling i Danmark 2017

Velkommen til ”Rapportering om mediernes udvikling i Danmark” 2017, der gennemfører analyser om tre hovedtemaer: Mediebrug, medieindhold og mediebranche. Rapporteringen er baseret på omfattende data og består af i alt syv kapitler samt en række specialrapporter, der kan downloades nedenfor:

- Kapitlet ”Overblik og perspektivering” opsummerer udviklingen i og på tværs af de forskellige medieplatforme.
- Enkeltstående kapitler om: Tv, radio, avis/print, internettrafik, internetbrug/enheder og annonceomsætning.
- Specialrapporter, senest ”Danskernes brug af adblockere”. 

Rapporteringens dataserier opdateres i udgangspunktet årligt, nogle dog med større intervaller. Enkelte serier er udgået, enten fordi de er blevet afløst af andre mere relevante, ikke opdateres længere af eksterne leverandører el. lign. eller ikke er skønnet relevante at opdatere mere.

Læs hele kapitlet med overblik og perspektivering her / You can also finde the summary in English here
  • Knap en ud af tre danskere betaler nu for streaming

    Danskerne har de senere år i stadigt højere grad benyttet streamingtjenester, når de bliver underholdt foran tv’et og tabletten eller sidder med smartphonen i hånden. Ny analyse fra Slots- og Kulturstyrelsen sætter nu fokus på,...[more]

  • Danskerne er på færre sociale medier

    Det ser ikke længere ud til, at danskerne har behov for at være aktive på stadigt flere sociale medier. Tværtimod er et stigende antal danske brugere af sociale medier kun til stede på ét.[more]

  • Danskernes opfattelse af nyheder og aktualitetsstof skal undersøges

    Slots- og Kulturstyrelsen igangsætter nu et nyt projekt, der skal belyse, hvordan forskellige befolkningsgrupper i Danmark opfatter og forstår, hvad nyheder og aktualitetsstof er. Projektet udføres af Danmarks Medie- og...[more]

  • Danskernes medieforbrug ændrer sig fortsat

    Brugen af traditionelle medier som tv, radio og aviser går stadig tilbage. Samtidig bliver medieforbruget mere og mere baseret på digitale og mobile platforme. I forskellige aldersgrupper udvikler brugen af medier og platforme...[more]

Accept af cookies

På Mediernes Udvikling bruger vi cookies til at forbedre vores hjemmeside, så den lever op til brugernes behov. Vi bruger blandt andet cookies til at føre statistik over trafikken på siden, så vi kan sikre os, at indholdet er relevant og let at finde for brugeren. Du kan til hver en tid slette cookies fra Mediernes Udvikling.

Accepter cookies