Omfang

Radio- og fjernsynsloven og reklamebekendtgørelsen indeholder kun regler for, hvor meget af sendetiden  i radio og fjernsyn, der må være optaget af reklamer.

Reklamerne må på disse medier højst udgøre 12 minutter pr. klokketime. De 12 minutter nedsættes forholdsmæssigt, hvis en station har mindre end 1 time sendetid dagligt.

Mængden af tv-shopping og lignende direkte tilbud til seerne for at sælge, købe eller leje produkter eller tjenesteydelser skal være indeholdt i den tilladte daglige sendetid for reklamer.

Tv-stationers foromtale for kommende programmer og public service-meddelelser er ikke omfattet af reglerne om reklame. Disse indslag tæller ikke med i opgørelsen af reklametid.

Der er ingen regler for reklamernes omfang på tekst-tv eller i on demand-audiovisuelle medietjenester.

Siden er sidst opdateret: 15.02.2018


Dialogboksen begynder her. Du kan lukke boksen ved at trykke Accepter cookies knappen eller Enter. Knappen er det sidste element i boksen.

Vores cookies samler ikke på personoplysninger

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, samle statistik og huske dine indstillinger. Ved at klikke på "Accepter cookies" godkender du dette. Du kan sige nej tak ved at klikke her.

Læs mere om cookies: Cookie- og privatlivspolitik

(dialogboks slutter)