Reklamer i radio og tv

Foto: Colourbox

Radio- og tv-nævnet behandler sager om reklamer og sponsorering af programmer i radio og fjernsyn og visse tv-lignende internettjenester i henhold til kapitel 7, § 44 i lov om radio- og fjernsynsvirksomhed.

Hertil hører bl.a. sager om radio- og fjernsynsreklamers indhold og omfang, identifikation af sponsor og sponsorerede programmer samt om identifikation og placering af reklamer (skjult reklame).

På reklamesiderne finder du informationer om:

Siden er sidst opdateret: 15.02.2018

Gældende lovgivning

Her kan du finde gældende lovgivning om reklamer og sponsorering:

Radio- og fjernsynsloven

Reklamebekendtgørelsen


Dialogboksen begynder her. Du kan lukke boksen ved at trykke Accepter cookies knappen eller Enter. Knappen er det sidste element i boksen.

Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.

”På slks.dk anvender vi cookies. Cookies er i mange tilfælde nødvendige for at få en hjemmeside til at fungere. Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, samle statistik og huske dine indstillinger. Ved at klikke på "Accepter cookies" godkender du dette.
Du kan sige nej tak ved at klikke her.

Læs mere om Slots- og Kulturstyrelsens cookiepolitik

(dialogboks slutter)