Den digitale borger

Slots- og Kulturstyrelsen indgår i et samarbejde med Digitaliseringsstyrelsen og Erhvervsstyrelsen, der har til hensigt at understøtte bibliotekernes læringsaktiviteter vedr. it, søgning af offentlig information og anvendelse af det offentliges selvbetjeningsløsninger.

Aftalen med Digitaliseringsstyrelsen om Lær mere om it dækker perioden 2013-2015. Bibliotekernes rolle består her i at motivere og undervise it-svage borgere i it-kompetencer. Derudover giver bibliotekernes it-formidlere sidemandsoplæring til kollegaer og til it-undervisere i foreninger tilknyttet Lær mere om it-netværket. 

Aftalen med Erhvervsstyrelsen om It-hjælp til mindre it-parate virksomheder dækker perioden 2012-2014, forlænget i 2015. Initiativet skal sikre, at mindre virksomheder og foreninger kan gå på biblioteket for at få hjælp til at indberette oplysninger digitalt til det offentlige. Projektet har 86 deltagende kommuner.

Alle aftaler understøttes af centralbibliotekerne og administreres af Slots- og Kulturstyrelsen i samarbejde med centralbibliotekernes kompetencenetværk. Koordinationen mellem biblioteksområdet, Digitaliseringsstyrelsen og Erhvervsstyrelsen sker i Kontaktudvalget for Den digitale borger, som drives af Slots- og Kulturstyrelsen.

Siden er sidst opdateret: 29.11.2018


Dialogboksen begynder her. Du kan lukke boksen ved at trykke Accepter cookies knappen eller Enter. Knappen er det sidste element i boksen.

Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.

”På slks.dk anvender vi cookies. Cookies er i mange tilfælde nødvendige for at få en hjemmeside til at fungere. Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, samle statistik og huske dine indstillinger. Ved at klikke på "Accepter cookies" godkender du dette.
Du kan sige nej tak ved at klikke her.

Læs mere om Slots- og Kulturstyrelsens cookiepolitik

(dialogboks slutter)