Reklamer i radio og tv

Foto: Colourbox

Radio- og tv-nævnet behandler sager om reklamer og sponsorering af programmer i radio og fjernsyn og visse tv-lignende internettjenester i henhold til kapitel 7, § 44 i lov om radio- og fjernsynsvirksomhed.

Hertil hører bl.a. sager om radio- og fjernsynsreklamers indhold og omfang, identifikation af sponsor og sponsorerede programmer samt om identifikation og placering af reklamer (skjult reklame).

På reklamesiderne finder du informationer om:

Siden er sidst opdateret: 21.03.2016

Kontakt

Ulrike Clade Christensen
33 73 33 34

Gældende lovgivning

Her kan du finde gældende lovgivning om reklamer og sponsorering:

Radio- og fjernsynsloven

Reklamebekendtgørelsen


Dialogboksen begynder her. Du kan lukke boksen ved at trykke Accepter cookies knappen eller Enter. Knappen er det sidste element i boksen.

Vores cookies samler ikke på personoplysninger

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, samle statistik og huske dine indstillinger. Ved at klikke på "Accepter cookies" godkender du dette. Du kan sige nej tak ved at klikke her.

Læs mere om cookies: Cookie- og privatlivspolitik

(dialogboks slutter)